Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on tammikuu, 2022.

To blog or not to blog

Bloggaako joku vielä? Tätä kyseenalaistin ensimmäisenä, kun saimme somesisällön tuottamisen kurssilla tehtäväksemme perustaa blogin. Kirjoitin blogia viimeksi ehkä 18-vuotiaana eli vuonna 2012. Bloggaaminen ja julkisen nettipäiväkirjan pitäminen oli nollareiden ja vielä kymppiluvunkin "juttu." Kaikilla oli blogi tai vähintään kirjoittivat IRC-Galleriaan angsteistaan mustavalkoisten gifien välissä.  Oman blogini nimi oli Fat and happy, mitä en todellakaan ollut - olin vaikeasti masentunut ja sosiaalisesti ahdistunut, linnoittautunut vanhempieni yläkertaan vailla mitään toivoa tulevaisuudesta. Blogitekstini ailahtelivat laadultaan ja aiheiltaan ääripäästä toiseen, kuten mielialanikin.  Minulla oli kuitenkin sanoma, vaikka se ei blogistani nimeä pidemmälle välittynytkään; halusin olla onnellinen, lihavana ihmisenä. Tämä oli kunnioitettava tavoite, kun ottaa huomioon sen ajan laihuuden ihannoimisen. Kehopositiivisuus odotti vielä syntymäänsä - tai me lihavat odotimme sitä.  M...